سیدمعروف صمدی- نماینده دو دوره سنندج در مجلس شورای اسلامی

سیدمعروف صمدی- نماینده دو دوره سنندج در مجلس شورای اسلامی

جناب آقای مهاجری عزیز!

حتما در خاطر مبارک هست که بنده برای شورای شهر تهران ثبت نام کردم و تمامی مراحل بررسی صلاحیت را طی کرده و کتبا تائید صلاحیت را دریافت نمودم و در لیست امید نیز قرار گرفتم. این امر بعد از اعلام رسمی در تمام رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس یافت. اما «کد» انتخاباتی بنده را تعلیق نمودند و در نهایت بدون اطلاع و هیچ دلیل موجهی، به صرف اکثریت و اقلیت و احتمالا نامه ریاست محترم شورای نگهبان حدود ساعت 30/2 بامداد وقتی همگان در خواب بودند و رویای شیرین مشارکت آحاد شهروندان تهرانی از اقوام و مذاهب را بدون توجه به مرزبندی­های مختلف می‌دیدند، اسم اینجانب از لیست امید حذف و آقای الویری را جایگزین کردند.

دولت و وزیر و استاندار نیز به‌جای خود در شورای شهر تهران حتی حضور یک نفر را بر نتافتند. ملاحظه فرمودید به راحتی برخلاف قانون و عرف و شرع، حقوق شهروندی سیدمعروف صمدی را در جلو چشم همگان زیر پا گذاردند و نه تنها پیگیری جدی برای احقاق حق نشد بلکه حتی صوری و شعاری نیز صدای جدی از اصلاح طلبان مدعی بر نخواست.

(صدهزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخواست....)

 

 تجربه نشان داده است بسیاری از اصلاح­طلبان در سخنوری و برای درج در رسانه­ها و جلب توجه افکار عمومی خصوصا در ایام انتخابات سخنان اصلاح‌طلبانه­ای بر زبان می­آورند، اما در عمل اصول­گراتر از اصول­گرایان  هستند.

به‌عبارت دیگر می­توان آن­ها را اصلاح‌طلبان شعاری ‌نامید آن هم در موارد خاص. البته اخیرا در خصوص حذف هم‌وطن زرتشتی­مان از شورای شهر یزد که بازتاب منفی در افکار عمومی پیدا کرد، پیگیرهایی انجام شده که جای امیدواری است.

اما اگر این پیگیری­ها به‌طور جدی در مورد امثال بنده انجام می‌شد، امروز شاهد تکرار آن برای یک هم‌وطن عزیز دیگر نبودیم.

لذا بنده نیز با صدای بلند از بازگشت عضو اصلی شورای شهر یزد حمایت

می‌کنم، چرا که برای تحقق اندیشه دیگرپذیری و همگرایی ملی راهی جز مشارکت واقعی در اداره امور نمی­بینم و از ایران برای همه ایرانیان با اهمیت‌تر شعاری نمی­دانم. البته نا‌امید نیستم و مطمئنا با پشتوانه تاریخ تمدن ایران خط کشی­ها و فاصله‌ها کاهش و در نهایت محو خواهد شد.